lördag 4 december 2010

Toksöt burk!!


Denna vecka har rullat på i en väldans fart och vips så var det Lördag. Varit en vända till pulkabacken idag, rätt så kul är det ju faktiskt. Nu ska vi se om vi kan knåpa ihop ett pepparkakshus, som sig bör till varje jul. Men eftersom majoriteten av familjemedlemmarna begåvats med ett väldigt begränsat tålamod så är det inte säkert att det blir sådär fantastiskt mysigt och trevligt som man alltid hoppas på att det ska bli... Det jag ser fram emot mest denna kväll är schnitzel och timjanrostat potatis som blir kvällens middag. Mumsich!!

Denna toksöta Maileg burk kunde jag inte motstå där den stod på hyllan i affären och talade till mitt barnahjärta.....:). Brickan hittade jag på IKEA och den fick mig osökt att börja tänka på farmor och saft och bullar!
Hoppas ni har en skön helg!!
Kramar Madeleine

10 kommentarer:

  1. Vilken otroligt söt burk, den hade inte jag heller kunnat stå emot!!! =)
    Hoppas husbygget gått bra!
    Ha en skön lördagkväll, kram Maria
    Ps. Bara kul om du vill anta utmaningen, gör den när du känner att du har tid! Ds.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken söt burk!
    Var har du hittat den?
    mvh
    wandasmatte@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Åhh, vilken söt Maileg burk. Jag är också intresserad av vart du har hittat den.

    Jag gjorde ett pepparkakshus förra veckan och hade lust att kasta det i golvet fler än en gång kan jag lova. Hua! Hoppas ni lyckas bättre än mig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin burk! Bara att börja baka något att lägga i den! :)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Tokfin burk!
    Pepparkakshus...hm...bränner ALLTID fingrarna när jag ska sätta ihop det. Får se om jag gör ett i år.

    Adventskram Tina

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Åh, supersöt burk! De mesta som Maileg gör är ju fantastiskt, undrar vad man ska använda för ursäkt för att köpa alla deras grejer när barnen vuxit upp:)))

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Visst är burken superdupersöt!!! :)

    Hoppas att ni haft en skön och trivsam helg!

    Ha det gott!!!
    KRAMAR♥

    SvaraRadera
  8. Det är en dröm att kika in här, allt är sååå fiiint! Jag är lite tjatig kanske ; ), men jag har inga andra ord här...= )!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  9. Är brickan från IKEA vit eller har du målat den???

    SvaraRadera
  10. Åh vilken fin burk!
    Ha en fin kväll!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera