onsdag 15 februari 2012

Så blev även jag en kaffetant..


Kaffe tilltalade mig föga för bara några år sedan, ibland tackade jag ja till en kopp för att inte vara sådär besvärlig som man är när man inte dricker kaffe, men jag tyckte att det smakade skit helt enkelt.
Så vad hände egentligen, helt plötsligt sitter jag här som värsta kaffetanten och pimplar kopp efter kopp, en dag utan kaffe är ingen riktig dag. Jag har troligtvis blivit hjärntvättad av kaffeextremister, men jag stod emot länge. Största behållningen med att dricka kaffe är ju att det blir legitimt att bara sitta och glo en stund....med sin lilla kopp och en oinbjuden kaka. Det är ju lite mera tyngd i själva meningen "mamma ska bara dricka upp sitt kaffe" än " mamma ska bara sitta och glo en stund".
Ha en skön onsdag!!
Kramar 
Madeleine

6 kommentarer:

  1. Hej!

    ;) Håller med dig att det låter bättre ;)
    Vilka fina bilder...

    Ha en fin dag du med och hoppas att du hade en bra Alla Hjärtas Dag!

    Nu ska jag sitta och dricka lite kaffe och ätä dom förbjudna kolakakorna ;)
    Jag hade bestämt att inte fika denna veckan mitt på veckan men vad ska man göra när man är sugen ;)

    Ha det Gott !

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag ännu inte blivit sådär kaffedrickarvuxen tänker jag utan tvekan hädanefter alltid använda uttrycket "mamma ska bara sitta och glo en stund" I wonder if it´ll work? Tveksamt men kul :D

    SvaraRadera
  3. Haha jag är i full gång med att lära mig dricka kaffe latte och nu känner jag att jag måste lära mig snabbt!! Klart mamma måste få dricka upp sitt kaffe:) Och de där syltkakorna måste nog inhandlas snarast.
    Kram
    Paula

    SvaraRadera
  4. Har just druckit TVÅ koppar kaffer utan oinbjudna kakor av den enkla anledningen att jag inga har.
    Skulle leta upp bloggen Fiffiga Systrar som har ett enkelt och gott recept på kolasnittar som jag tänker baka nu, när jag såg att du skrivit ett inlägg.

    Imorgon ska jag dricka kaffe med minst två oinbjudna kakor!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. du ÄR en riktig "kaffetant" nu när du kommit på det där men att det är just "att man gör något " när man tar den där koppen...något som är viktigt;)

    ...*skrattar

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hihi! Det här var en exakt beskrivning av mig de sista åren, så kul att läsa :P tänk att man kan ändra sig så! :)

    SvaraRadera