måndag 16 juli 2012

En semesterdag i juli...





Tog vårat pick och pack och åkte till Askersund idag, det är ju grannstaden så det blir ju en nätt liten utflykt.
Men jag skulle verkligen vilja slå ett slag för denna vackra lilla stad. De har en hembygdsgård som är supermysig för både vuxna och barn. Här finns djur, kryddträdgård, mysiga gamla byggnader och riktigt god lunchbuffé. Så finns den mysiga hamnen där man måste äta glass förstås och så barnens ö där man kan leka och bada. Inte att förglömma är chokladfabriken som är himmelriket för ett chokladfreak som mig. Så om ni har vägarna förbi så skulle jag verkligen rekommendera ett stopp i Askersund. Och här finns det även gott om loppisar och antikaffärer :).
Hoppas ni har det fint!!
Kramar Madeleine

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni verkar haft. Fortsätt njut av din semester! Kramen

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! och jag håller verkligen med - Askersund är jättefint och en riktigt pärla! Ha det gott! Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Så fina bilder! ♥ Jag får då hemnlängtan!
    Många hälsningar, Nina Haglund, Black Forest Germany :-)

    SvaraRadera